Previous Page  4 / 7 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 7 Next Page
Page Background

BRANDS

MADE IN GREECE

5

Η ελληνική πραγματικότητα πρέπει να προσαρμοστεί στη διαδικτυακή παρου-

σία των μαρκών και στη συνακόλουθη παγκοσμιοποίησή τους.

Χωρίς αμφιβολία, αν η ελληνική ιδιωτική οικονομία θέλει να ξεφύγει από τα

σημερινά επίπεδα της ανεπαρκούς της εξωστρέφειας, δεν έχει άλλο δρόμο να

επιλέξει από αυτόν της διεθνούς επώνυμης ζήτησης των προϊόντων της. Με

άλλα λόγια, πρέπει να δημιουργηθούν προϊόντα και υπηρεσίες που να γίνο-

νται γνωστά παγκοσμίως με το όνομά τους, με την ταυτότητά τους δηλαδή,

και να δημιουργούν έτσι τη δική τους επώνυμη ζήτηση. Στη βάση αυτής της

πραγματικότητας και παρά τις διαφοροποιήσεις που παρατηρούνται στις κα-

ταναλωτικές συμπεριφορές, η Μάρκα εξακολουθεί να παραμένει ένα ισχυρό

εργαλείο ανοίγματος και διείσδυσης στις αγορές, αλλά σε μεσοπρόθεσμη βά-

ση, και παραμονής σε αυτές. Έχει επίσης αποδειχθεί από διεθνείς έρευνες ότι οι

εταιρείες που μπορούν να δημιουργούν με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους

ισχυρή επώνυμη ζήτηση έχουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στις κρίσεις και σε

περιόδους ανάπτυξης δημιουργούν περισσότερες θέσεις εργασίας από οποια-

δήποτε άλλη επιχείρηση. Από κοινωνικής πλευράς έτσι, πέρα από αναπτυξιακό

εργαλείο, η μάρκα έχει και ειδικό κοινωνικό βάρος στην αγορά εργασίας αλλά

και στη ποιοτική άνοδο του ανθρώπινου δυναμικού.

Στο επίπεδο αυτό, η πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι μεγάλη,

διότι πρέπει να δημιουργήσουν υπό συνθήκες κρίσης επώνυμη ζήτηση στο

εξωτερικό αλλά και αντιστάσεις στο εσωτερικό λόγω του εισαγόμενου επώνυ-

μου ανταγωνισμού. Υπό αυτή την έννοια, μια σημαντική πρόσκληση για την

ελληνική επιχείρηση είναι η επένδυση στη δημιουργία άυλων αξιών, οι οποίες

βέβαια σε βάθος χρόνου μετεξελίσσονται σε πραγματικό υλικό κεφάλαιο.

Μια άλλη πρόκληση είναι η προσαρμογή αυτής της προσπάθειας για τη δημι-

ουργία επώνυμης ζήτησης σε συνεχώς μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνή-

θειες και σε αντίστοιχες συμπεριφορές, οι οποίες σε μεγάλο βαθμό υπαγορεύο-

νται από νέες κοινωνικές συνθήκες και προτεραιότητες όπως για παράδειγμα η

ασφάλεια των προϊόντων, η σχολαστική ενημέρωση του καταναλωτή, η προ-

στασία του περιβάλλοντος και οι αλλαγές σε διατροφικές και άλλες συνήθειες.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΕΣΒΕΠ θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στη δημι-

ουργία νέων αντιλήψεων και συγχαίρει ολόθερμα όλους αυτούς που ανέλαβαν

την πρωτοβουλία της παρούσης έκδοσης. Πρόκειται όντως για μια σημαντική

προσφορά σε μια ιδιαιτέρως κρίσιμη περίοδο.

Xαιρετισμοί

Η μάρκα ως εργαλείο εξωστρέφειας

Νίκος Καραγεωργίου

Πρόεδρος Δ.Σ.

Ελληνικός Σύνδεσμος Βιομηχανιών

Επωνύμων Προϊόντων